Clicky
021-44107578
شماره تماس
info@vandadflange.com
ایمیل پشتیبانی
تهران، بلوار فردوس، خیابان ورزی شمالی پلاک 30
دفتر مرکزی
لوگوی فلنج ونداد پترو

ونداد پترو ساحل

سازنده فلنج صنعتی به روش فورج گرم

فلنج گردن بلند Long weld neck چیست؟

فلنج گردن جوش بلند که با نام فلنج بلند (LWN) نیز شناخته می شود، نوعی فلنج است که برای اتصال لوله ها در سیستم های لوله کشی صنعتی استفاده می شود. در مواردی که فلنج معمولی به اندازه کافی بلند نیست و نیاز به ارتفاع بیشتر است، از فلنج گردن جوش بلند استفاده می شود زیرا همانطور که از نام آن پیداست گردن این فلنج نسبت به سایر فلنج ها بلندتر است.

وجود این گردن بلند مقاومت فلنج را افزایش می دهد و برای استفاده در شرایطی که فشار بالا، دمای زیر صفر یا در معرض بارهای ارتعاشی و نوسانی وجود دارد توصیه می شود.

فلنج گردن جوش بلند از نظر ظاهری شبیه فلنج گردن جوش است و با جوش دادن گردن مخروطی ساخته می شود. با این حال، از آنجایی که این فلنج باید به لوله جوش داده شود، مهم است که اطمینان حاصل شود که ابعاد گردن با ابعاد لوله مطابقت دارد. 

 

تفاوت این دو نوع فلنج در شکل گردن آنها نهفته است. بخش گردن فلنج گردن جوش بلندتر کشیده تر است. علاوه بر این، لازم به ذکر است که فرآیند آب بندی فلنج گردن جوش بلند مشابه فلنج گردن جوش است و برای هر دو روش یکسان می توان به سادگی با قرار دادن یک واشر بین آنها استفاده کرد.

 

مراحل تولید فلنج:

  1. طراحی: در این مرحله، نقشه های فنی برای فلنج گردن بلند تهیه می شود. این نقشه ها شامل ابعاد، جزئیات ساخت و مواد استفاده شده در ساخت فلنج می شود.

  2. برش مواد: مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت فلنج گردن بلند مانند فولاد یا آلیاژهای خاص برش می شوند. این برش می تواند با استفاده از ابزارهای دستی یا ماشین آلات برش انجام شود.

  3. شکل دهی: در این مرحله، توسط قالب فورج و انجام عملیات فورج کاری شکل نهایی قطعه حاصل میشود.

  4. ماشینکاری و سوراخکاری : در این مرحله، سوراخ های مورد نیاز برای اتصال فلنج گردن بلند به لوله ها یا قطعات دیگر حفر می شوند. این سوراخ ها می توانند با استفاده از ماشین های حفاری یا ابزارهای دستی انجام شوند.

  5. پرداخت سطح: در این مرحله، سطح فلنج گردن بلند تمیز می شود و از آلودگی ها و ذرات معلق پاک می شود. این فرآیند می تواند با استفاده از مواد شوینده و ابزارهای دستی انجام شود.