Clicky
021-44107578
شماره تماس
info@vandadflange.com
ایمیل پشتیبانی
تهران، بلوار فردوس، خیابان ورزی شمالی پلاک 30
دفتر مرکزی
لوگوی فلنج ونداد پترو

ونداد پترو ساحل

سازنده فلنج صنعتی به روش فورج گرم

انواع استاندارد ابعادی فلنج در صنایع مختلف

در صنایع مختلف، انواع مختلفی از فلنج‌ها با ابعاد و استانداردهای مختلف استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از استانداردهای ابعادی فلنج‌ها در صنایع مختلف اشاره می‌کنم:

 

1. **ASME/ANSI B16.5**: این استاندارد برای فلنج‌های فولادی در اندازه‌ها و فشارهای مختلف استفاده می‌شود و در صنایع نفت، گاز، شیمیایی و نیروگاهی کاربرد دارد.

 

2. **DIN EN 1092-1**: این استاندارد برای فلنج‌های اروپایی با ابعاد متریک و فشارهای مختلف استفاده می‌شود و در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، نفت و گاز، و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

 

3. **JIS B2220**: این استاندارد برای فلنج‌های استاندارد ژاپن با ابعاد متریک و فشارهای مختلف استفاده می‌شود و در صنایع ژاپن و صنایع بین‌المللی بازار مصرف دارد.

 

4. **BS 10**: این استاندارد برای فلنج‌های بریتانیایی با ابعاد اینچی و فشارهای مختلف استفاده می‌شود و در صنایع ساختمانی، آب و فاضلاب و صنایع نیروگاهی کاربرد دارد.

 

5. **AWWA C207**: این استاندارد برای فلنج‌های استاندارد انجمن آب و فاضلاب آمریکا با ابعاد اینچی و فشارهای مختلف استفاده می‌شود و در صنایع آب و فاضلاب کاربرد دارد.

 

همچنین باید توجه داشت که هر کدام از این استانداردها شامل ابعاد مختلفی برای فلنج‌ها هستند، از جمله ابعاد متریک، اینچی، فشارها و انواع اتصالات.